30 januar 2012

Marimekko - Lumimarja

Da vi var på julebord i Saariselka i Finland oppdaget vi en liten perle midt ute i "ingenmannsland"!
Der, midt blant massevis av hoteller, skigåere og japanere (som det var overraskende mange av) hadde noen altså åpnet en liten Design butikk. Og det var ikke snakk noe tull de solgte her altså. Her var det plukket varer fra øverste hylle hos de mest kjente og anerkjente innen design. Kan bare nevne Marimekko og Iittala. 


Inne i sin lille butikk hadde de så mye små duppedarier, og da vi på toppen av det hele sikkert var 20-25 personer (blant disse 20 japanere, 3 nordmenn og 2 finske ansatte) kom jeg kun ut med en serviettpakke. Med Marimekko mønsteret Lumimarja. 


Da jeg kom hjem angret jeg selvfølgelig som en hund på at jeg ikke kjøpte flere ting med mønsteret for det var jo egentlig kjempefint! Har i ettertid forelsket meg totalt i det.. 
Har blant annet angret som en hund på at jeg ikke kjøpte brettet på bildet under. 


Alt i alt så er jeg imponert over at noen tørr å åpne en bitteliten interiørbutikk på en plass der det kun er en butikk fra før av. Men nok et eksempel på at alt er mulig dersom man bare har den gutsen og stå-på viljen som trengs ;)

- Alexander -

Ingen kommentarer: