24 mai 2011

Ikke alle dager vil gjentas..

Voi, voi for noen dager dette har vært! Ligger med tidenes verste influensa bestående av tung pust, tett nese, hodepine, kvalme og vondt i magen. Er ingen ting som er bedre en skolefri, men ikke på denne måten! 

Etter å ha sovet i seks timer i går formiddag trakk jeg genseren over hodet og gikk ned til butikken for å kjøpe litt mat, og andre nødvendigheter som trengs når man er syk. Jeg går gjennom butikken; snufsete og hostende, men ellers ok. Men når jeg kommer til kassa og skal trekke kortet mitt vil ikke maskinen en gang la meg trykke koden, - på noen av kortene mine.
 Med dette begynte det timeslange shoppe-eventyret som egentlig bare skulle være en rask tur på butikken.. 


I den første samtalen ble jeg bedt om å gå til nærmeste mini-bank. Men da jeg fikk forklart de at det var flere kilometer dit og at jeg hadde varer stående her jeg var nå så fant hun på noe annet. Da var planen at jeg skulle gå til nærmeste butikk og heller ta ut penger der, for det var nok mest sannsynlig bankautomaten til Prix.  

 Jeg gjorde som damen i telefonen sa og gikk noen minutter før jeg kom til nærmeste butikk. Tror du kortene funket her? -Nei. 

 Da var det ikke annet å gjøre en å sette seg på bybussen og dra innom DnB sin bank i byen. Her satt jeg "langt om lenge" foran skranken imens mannen så på mine to kort og grublet på hvorfor begge to plutselig ikke funket. Til tross for at de hadde vært godt plassert i min mega tjukke pengbok som ikke skulle forårsaket avmagnetisering, selv om mannen sa at det også skjer innimellom.. 

Det hele endte i alle fall med at han klipte opp det ene kortet og bestilte nye til meg og jeg måtte gå på Posten å vise legitimasjon for å få ut penger.

Etter dag som det var så fortjente jeg noe fint, derfor gikk jeg innom Bohus og dermed den nye lykta som er på bildene. Lykta skal jeg har på rommet mitt i Lakselv der ting går i blått ;)

Nå ligger jeg bare her på sofaen min å leges med de underligste tv-programmene som går på dagtid og topp-programmene på kvelden :) 

- Alexander -

3 kommentarer:

Skogland sa...

Huff&huff..det hørtes slitsomt ut for en sjuk stakkar! Du fortjente den lykta etterpå da.. ;)
God bedring til deg, og tusen takk for gratulasjonen!

Klem fra Fru K

Mom`s garden sa...

Uff da...masse god bedring til deg:-)

Elise Kristine sa...

God bedring! :D