03 mai 2011

Drømmen om en kystferie

Ja jeg vet jeg er bare 16 år og bør ha andre drømmer i livet, men akkurat nå er en av mine største drømmer å vinne en rundreise med Hurtigruten. Har allerede reiseruten klar i hode og venter bare på et en sjef for et eller annet skal ringe meg å si at jeg er den utvalgte :)


Min reiserute er lagt opp tur med Bergensbanen fra Oslo og til forbindelse ved Flåmsbana over til Flåm i Sogn og Fjordane, båt herfra og rundt til Bergen. I Bergen begynner verdens vakreste sjøreise med Hurtigruten, men selvfølgelig etter at Bryggen i Bergen og byens interiørbutikker er sjekket ut ;)


På reisen oppover vil jeg få oppleve Geirangerfjorden, Ålesund, Trondheim - plasser jeg mener enhver nordmann bør ha vært.


Når turen kommer til Brønnøysund hopper jeg av for et døgn, sjekker inn på et fancy hotell ved sjøen og hiver meg på en båt mot Vega øygruppene. Her skal Ylvingen, selve Himmelblå øyen oppleves til det fulle!


Når turen starter videre oppover skal Lofoten oppleves fra sjøsiden. Lofoten, og den Nord Norske kysten generelt er en opplevelse på land, og fra sjøen må det jo bare være fantastisk ;)


Så følger Troms og Finnmark på. Kjente plasser i hjemlige trakter, men her skal turen turen fortsette til stopp i Kirkenes.

Nå er det bare å håper på at pengene er på konto når jeg står opp i morgen ;)

- Alexander -

1 kommentar:

Camilla sa...

Ser ut som at du får en flott ferie, straks de ringer deg fra Norsk Tipping eller liknende! Kunne godt tenke meg en sånn ferie selv, mest for å se vestlandet i sommerprakt! :)

Flott hagestemning du har laget. Lagde selv en koselig collage av MIN hagestemning, men får ikke lagt bilde inn på bloggen min, hvordan ordnet du det? :)

Klem Camilla! :)