15 februar 2011

Prosjekt; Piano oppussing


For en tid tilbake siden pratet jeg om et prosjekt som jeg skal begynne på når jeg får tiden til det. Hele greia går ut på å pusse om et eldgammelt piano som jeg fikk for litt over et halvt år siden.
Pianoet er fra før krigen og ble nedgravd i lang tid sånn at det ikke skulle bli brent av tyskerne. I dag er pianoet malt i 90-talls farger, blant annet vinrødt. Ikke helt min stil med andre ord.. '
Da jeg hentet pianoet hadde det stått to år under en presenning ute, så man kan trygt si at det er blitt både vannskadet og litt rustent.

Bildene over er lånt fra;
Tenker å male det helt hvitt, og tror det kommer til å bli fant sammen med de andre nye møblene mine. I tillegg har pianoet "vegglysestaker" om man kan kalle det for det. Disse er i samme farge som detaljene på speilet mitt og håndtakene på konsollbordet mitt.

Problemet med det hele er at pianoet veier ørten tonn så det er helt umulig å få den opp på rommet mitt. Men smart som jeg er har jeg tenkt gjennom dette også. I og med at kun en fjerdedel av tangentene faktisk fungerer og det meste av alt som lager lyd er rustent og gammelt, har jeg bestemt meg for å rive ut alt som kan rives ut!
Det høres sikkert helt skummelt ut å skulle ødelegge et piano på den måten, men når det uansett er ødelagt og jeg ikke spiller på det ser jeg ikke poenget i å bruke masse penger på å få det til å fungere. Da er det bedre å bruke det til noe praktisk OG fint.

Som du ser på "tegningen over skal jeg lage hyller på begge sidene i tillegg til at jeg tror man kan oppbevare ting oppi om man løfter opp toppen. Planen er der, men tiden til å gjennomføre den finnes ikke enda ;)

Gleder meg til å få begynt på dette, kanskje i vinterferien om to uker..?

Noen innspill til dette, så rop ut! :)

- Alexander -

3 kommentarer:

Sissel sa...

Ahh.. lucky you!
Synes det hørtes fabelaktig ut å lage et oppbevaringspiano, gleder meg til å se resultatet..

Camilla sa...

Høres spennende ut! Du er kreativ Alexander! :) Gleder meg virkelig til å se resultatet.

God helg!

Camilla sa...

Spennende planer. Gleder meg til fortsettelsen!

Klem, Camilla.