13 januar 2011

Interiørtrender for 2011, trend 2: Relieff


Da var vi kommet til trend nummer 2, og vi har fem igjen!
"Hva er Relieff?" var det første jeg tenkte da jeg begynte å lese om dette inne på Bonytt.
Men kom frem til at dette måtte være den enkleste forklaringen;

"Produkter med ruglete, tredimensjonale
strukturer definerer denne trenden.
Effekten skaper spennende lys- og skyggespill i rommet."

Et typisk kjennetegn i denne trenden er stoppede møbler med ujevne overflater. Som her, en stol og en sofa med biekubeformede figurer trukket inn i svart skinn.

Grove tekstiler og strikkestrukturer tar stor plass i denne trenden, og man finner alt fra strikkede lamper til stearinlys. Her er alt lov!


Slike effekter finner man også mye av i Relieff trenden.

I tillegg er det to setninger som beskriver relieff trenden godt. "Bløtt mot hardt" og "Glatt mot grovt". Som på bilde over fra Rockemuseet i Trondheim der de har glatte og rene overflater i trappen mot de grove betongveggene.

Det er et fåtall mennesker som innreder hele huset sitt med kun slike ting. Relieff trenden blir brukt i de fleste stiler, alt fra nostalgiske og hvite hjem til det nye og moderne hjem.
Personlig synes jeg den strikkede delen av trenden er litt morsom og kunne gjerne brukt litt mer av det hos meg.

- Alexander -

1 kommentar:

Camilla sa...

Tror jeg skal hive meg over Relieff trenden! Syns strikka tilbehør er kuuult :D

-Camilla