12 januar 2011

Interiørtrender for 2011, trend 1: Lekenhet


Tok meg en titt innom Bonytt's sider på klikk.no her en dag og leste litt på trendene de spår vi vil se litt av i 2011. Derfor tenker jeg å lage en liten serie med disse syv trendene i dagene fremover, og trend nummer 1 er; lekenhet.

Lekenhet dreier seg om design med humoristiske, morsomme og sjokkerende innslag. Herunder også sprakende og sjokkerende tapeter.

Møbler uten funksjon går også under denne trenden. Men også andre fancy møbler som stolen over med utskiftbar tapet, eller den rosa sjeselongen under fra Møbelringen. Dette føler jeg at absolutt går under den lekne delen av interiørverdenen.

Dette er et bilde fra et hotell i Brussel som satser på sprakende farger, hvor enn man går.
Det blir vel ikke mer lekent en Marianne Aulies klovner i alle tenkelige farger?

Her er et bilde fra årets Black Design katalog, som viser at de også følger litt med i tiden..

Dette minner meg egentlig veldig om 2007 eller noe i den duren. Der alle skulle ha fargene limegrønn, turkis, oransje og rosa!

I morgen kommer trend nummer 2; Relieff.

- Alexander -

1 kommentar:

Anita S Home and Wine sa...

Ja det er så spennende med trender. Surfet litt på dette idag jeg også og fant 5 tips jeg også
hilsen anita s