07 desember 2010

Snikpynting her og der blir fort litt mer


Hjemme er pyntingen allerede godt i gang. Mer en godt egentlig. Når jeg først var i gang så pyntet jeg like gjerne alt. Juletre og hele pakka :)

Tenkte å legge ut litt julebilder fra rommet nå og da fremover..

Kystnissefamilien har fått sin plass på benken ved vinduet i år. Synes de er så søte :)

Den gamle symaskinen har også fått sin plass her, med en gammel juleduk "under sying" og noen smånisser.

Har så lyst på litt ny julepynt så til helgen skal det shoppes på Kremmerhuset i Alta!

- Alexander -

4 kommentarer:

ide-puffen sa...

Oi du er jo ferdig med pyntinga. Da kan du rusle rundt og kose deg med all stasen.
Ha en fin uke
klem
Randi

Camilla sa...

Så fint du har pyntet! Er så koselig å tusle rundt i huset og pynte i førjulstiden. Her er det meste av juleting kommet på plass. Men noe bytter litt plass, for å få den perfekte kombinasjonen til slutt ;)

Klemmer fra meg.

Camilla sa...

Du har nok ikke plass til mer julepynt, Alexander :D

Tusen takk for det fine julekortet i posten dag! Koselig med post nå i førjulstiden! :)

Anonym sa...

Hei,

Jeg ser at du ikke skriver noe mer på denne bloggen. Det er synd.Spesielt fordi jeg er en del av kystnissefamilien og det de bærer med seg. Det vil si at de står her på peishyllen min, her langt nede i Sveits. Og minner meg om juleforberedelser på kysten i nord der jeg er født.
Her hvor jeg bor er kulturen rundt julefeiringen så forskjellig fra det jeg kjenner fra Norge. Av visse essensielle årsaker kan jeg ikke feire jul i nord. Jeg vet heller ikke når det blir anledning til,å kjenne på den følelsen igjen. Å oppleve juleforberedelser og naturopplevelser i julen der oppe. Men kystnissefamilien står på peishylla mi og minner meg om julen i nord.
Så nå tenker jeg å vise frem familien og fortelle historiene fra julen i nord. Jeg tror det er viktig at vi viser frem vår kultur. Og at vi koser oss.
Som kjent er det ikke mange land som kjenner til denne væremåten. Å kose seg.
Det har vi i Norge noe viktig å forklare og vise frem.
Du skjønner helt sikkert hva jeg mener, Alexander.
Så kom igjen.

Klem fra Rick