04 oktober 2010

Julestemningen er på vei



Før du begynne å lese denne teksten starter du sangen nedenfor;








Dette er min favoritt "førjulsstemningssang", hvis det er et ord ;)


Noen tenker og tror kanskje jeg er gal som skriver om julen allerede? Da får så være! Kanskje jeg er gal, kanskje jeg bare liker å være tidlig ute å planlegge godt? Ikke vet jeg! Men en ting er i alle fall helt sikkert, og det er at jeg elsker førjulstiden, selve julen og tiden rett etter jul :) Den tiden er bare helt fantastisk flott. Og da spesielt den før jul. Altså fra rundt 20. oktober og frem til julaften!

Her er et bilde fra en liten del av juleshoppingen i fjor! Gleder meg allerede til å begynne for fullt i år :)

Mørketiden er ikke så grusom som mange mennesker vil ha det til. Jeg synes mørketiden er den fineste tiden vi har her oppe i kalde Finnmark. Hvit snø på bakken (stort sett), mørkt hele døgnet, stjerner på himmelen nesten uansett klokkeslett og nordlys i alle farger man kan tenke seg. Og det aller beste med mørketiden er jo julen!


Mørketiden er jul for meg ettersom jeg begynenr å småpynte allerede fra slutten av oktober. Litt som Jenny Jenssen! I fjor var juletreet ferdig pyntet på rommet allerede i midten av november og 1. desember var alt fiks ferdig inne på rommet. I år blir det andre boller. Har en plan om å pynte fullstendig 17 og 18. desember. Her gjelder det å planlegge godt!


Men som mange sikkert har fått med seg så bor jeg ikke hjemme lenger så da må jeg pynte hybelen OG rommet hjemme hos mamma og pappa :) Hurra!


I dag ble det bare helt RANDOM bilder! Men det får bare bli sånn foreløpig. Kan nemlig love masse julestoff fremover. Det er nemlig det disse månedene fremover handler om for meg :)


- Alexander -









1 kommentar:

Camilla sa...

Godt at det er fler enn meg som er julegal! :) Men prøver å holde meg unna julepynten frem til 1.advent :)
Spiser heller masse klementiner, marsipan, drikker julebrus osv for å dempe julelysten litt ;) Men julegaver handler jeg hele året!

Gleder meg til flere "juleinnlegg" fremover, fra deg, og alle andre bloggere :)

Ha en fin helg, Alex! :)